Gözünüz Arkada Kalmasın: “Social Listening”in markanıza kattığı 7 değer

Hedef kitlesini dinlemeyen bir marka, mahallenin emekli amcası gibidir. Peki balkonundan olur olmaz konuşan, sokaktakilerin “He” deyip geçtiği bir marka olmamanın sırrı ne? Sokağı dinlemek!

Her etkileşim, sosyal stratejinizin gidişhatını belirleyen önemli bir datadır. Unutmayın, markanızın sosyal varlığı ile ilgili duymak istediğiniz cevapları ancak “Dinleyerek” alabilirsiniz. Markanız hakkında sosyal mecralarda konuşulanları dinlemek ve uygun aksiyon almak size neler kazandırır, hiç düşündünüz mü?

Markanız hakkındaki gerçek fikirleri öğrenin: Bir yerlerde, aylık raporunuzla önünüze gelen en güzel Facebook yorumlarından fazlası olmalı! Social listening, markanızın sadık müşterilerinden markanızı hiç kullanmamış kişilere kadar, geniş bir kitlenin sizin hakkınızda neler düşündüğünü öğrenmenizi sağlar.
Sorunların kaynağına inin: Markanızın değerine değer kattığını düşündüğünüz inovasyonun, markanızın sadık kullanıcılarının kalbini kırmadığına emin misiniz? Social listening, hiçbir fokus grubun sağlayamayacağı dürüstlükle gerçek feedback’ler almanızı sağlar.

Stratejilerinizin doğruluğunu ölçün: İletişim stratejiniz, hedef kitlenizin gönül telini titretiyor mu? Yeni yaptığınız imaj filminiz, marka mesajınızla yeterince örtüştü mü? Logonuzu yenilemek iyi bir fikir miydi? Gerçek cevaplar sosyal ağlarda.
Marka avukatları yaratın ve nefret edenleri saflarınıza katın: Size olumlu – olumsuz yorumlarla dönen insanlara gerçek bir samimiyetle ulaşmak, scriptlerden fazlası ile geri dönmek ve şikayet formuna yönlendirmekten fazlasını yapmak; markanız adına sosyal mecralarda yapabileceğiniz en, enn, ENNN doğru şeylerden biridir.
Satışa yönlendirin: Sizi seven bir kullanıcı ile samimi bir etkileşime girmek, sizi seven bir kullanıcıya gösterilen reklama göre %78 daha akılda kalıcıdır. İstatistiği uydurmuş olabiliriz. Ama lezzeti aynı olan iki ürün arasında seçim yapmak zorunda kalan kullanıcının, kendisine daha sempatik görünen markayı seçeceği gerçeğini uydurmuyoruz.
Farklı platformlara göre sosyal varlığınızın performansını ölçün: Yaptığınız kampanyanın, yarışmanın, indirimin farklı sosyal mecralarda nasıl farklı tonlarda rezone ettiğini keşfetmek, doğru kitleye doğru medya yatırımı yapma konusunda size yakışıklı datalar sağlayabilir.

Gerçek zamanlı iletişim yapın: Mavi elbiseyi, ay tutulmasını filan unutun. Gerçek real time, sizinle etkileşime geçen kullanıcılara verdiğiniz zamanlı yanıtlardır. Size geç geri dönen (Ya da daha neler ama, hiç dönmeyen) markalarla daha az engaje olmak, mesajlarına geç dönen arkadaşlara gittikçe daha az mesaj atılmasına benzer bir “Gerçek hayat refleksi”dir. Gözden uzak olan markanın gönülden uzak kalması da an meselesidir.

DİĞER İÇERİKLER

Sosyal

Facebook Messenger’ın Hikayeler Özelliği Geliyor

View More

Sosyal

Instagram Artık Hepimizin Dilinde

View More

Sosyal

Twitter Yeni Özelliğini Duyurdu

View More

Sosyal

Twitter Video'larını Durduramıyoruz!

View More