Spotify, yatırımcılarına geçen yılın mali tablosunu açıkladı. Gelirini bir önceki yıla göre %80 artıran Spotify, Türkiye’deki telekom devlerinin neden müzik streaming işine girmeye gayret ettiğinin canlı bir kanıtı.

Lüksemburg’da yapılan finansal değerlendirmeye göre Spotify, 2015’i 1,945 milyar euroluk gelirle kapadı. Bu sayı 2014’te 1,082 milyar euro idi. Spotify, gelirindeki %80 artışa rağmen 2014’te 162 milyon euro olarak açıkladığı net zararı 2015’te sadece 173 milyon euroya çıkardı. Bu mali tablo, 2015’in Spotify’ın en iyi mali yılı olduğu anlamına geliyor.
Spotify’ın reklam gelirleri %98 artışla 195 milyon euroya çıkarken üyelik gelirleri %78 artış ile 1,74 milyar euroya ulaştı. Bu sayılar, Spotify’ın gelirinin %10.1’inin reklamlardan oluştuğu anlamına geliyor.

Peki Spotify bu gelirler sonucu müzik endüstrisine ne kadar ödeme yaptı? Spotify gelirinin %84’ünü, yani 1,63 milyar eurosunu telif olarak plak firmalarına ve müzisyenlere ödedi.
Spotify’ın 20015 sonu itibarıyla 89 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Bunların 28 milyonu ödeme yapan premium hesap kullanıcıları. Bu da dünyada müzik stream etmek için ödeme yapan 68 milyon kişinin %41’inin Spotify kullanıcısı olduğu anlamına geliyor.

Kaynak: Music Business Worldwide

http://www.musicbusinessworldwide.com/spotify-revenues-topped-2bn-last-year-as-losses-hit-194m/

DİĞER İÇERİKLER

Sosyal

Instagram hashtag #Business

View More

Sosyal

Facebook’ta Emoji Devrimi

View More

Sosyal

Facebook Etkinlik Uygulaması Görücüye Çıktı

View More

Sosyal

Twitter’da “Etiket” Resmen Hayatımızda!

View More